Szóval, folytatom.

Meglepő, hogy a vb évében nem a világbajnok csapat egyik játékosa kapta az Aranylabdát. Ilyen nem szokott lenni.

A logikáját azonban tökéletesen értem: a döntést meghozó sportújságírók nyilván nem a vb szereplést, hanem az egész éves teljesítményt vették alapul, és úgy gondolták, hogy a folyamatosan kiemelkedő teljesítmény megérdemli ezt az elismerést.

Az argentin csapat - ha emlékszünk még - a vb-n elég gyengén muzsikált, az azonban már akkor is világos volt mindenki számára, hogy ez nem Lionel Messi hibája. Legfeljebb annyiban, hogy nem tudott egyedül 11 poszton játszani :)

Tehát mindent összevetve igazságos döntés született. Az ugyan nekem furcsa volt, hogy mindhárom jelölt Barca-játékos, de nyilván én nem értem az egésznek a mechanizmusát, tehát a hiba az én készülékemben van. (Ezt egyébként csak csendes magányomban pötyögöm be laptopom megértő billentyűzetére, véletlenül sem mondtam ki fanatikus Barcelona-drukker férjem előtt. Így is van néha nálunk futball-huliganizmus, mivel a legritkább esetben szurkolunk ugyanannak, ha együtt nézünk meccset :))

Hamár szó esett a vb-ről: ez számomra mindig ünnep, most is megnéztem minden meccset. pedig közben nyaralni is voltunk, de ez sem gátolt meg. Sőt, még jobb volt, mint itthon, a szálloda bárjában néztük, kivetítőn. Majdnem stadion-hangulat volt :).

Egy dolog zavart az egészben, de az nagyon, a vuvuzela. Egyszerűen nem értettem, miért nem lehet ez ellen tenni valamit. Volt, hogy a tv-közvetítésben sikerült tompítani a hangját, de úgy sem volt az igazi. A focihoz a szurkolás hozzátartozik, itt meg csak egyenletes zúgást lehetett hallani. Én értem, hogy ott ez a divat, de a vb idejére divatba hozhattak volna valami mást is. Hamár így alakult. A Dél-Afrikai Köztársaság ugyanis a legkevésbé megfelelő helyszín volt a vb-rendezésre. Közbiztonság kritikán aluli, a vb idején az idő is mostoha volt, nem értem, mi alapján választották ki (illetve értem, csak nem akarom érteni). Afrika biztos volt, de Marokkó is pályázott, én inkább ott rendeztem volna.

Benne vagyok a panaszkodásban, szóval akkor már azt is leírom, hogy az sem tetszett, hogy az év álomcsapatába a remekül játszó, fiatal német csapatból senkit nem választottak be. De végülis nekik lesz még idejük akárhány virtuális álomcsapatba bekerülni.

Mindegy, 2010. eltelt, Spanyolország történetében először világbajnok lett, Messi pedig életében másodjára Aranylabdás. A gálának pedig volt magyar vonatkozása is, idézem a hír24-ről: "Elkövetkezett a Puskás-díj átadása, több millió szavazat alapján pedig Hamit Altintop érdemelte ki egy gyönyörű kapásgóllal." No, legalább a mi májunk is hízhat egy kicsit :)

 

 

 

Szerző: etuska  2011.01.10. 22:55 Szólj hozzá!

Címkék: sport foci hír messi fifa aranylabda

A bejegyzés trackback címe:

https://napietus.blog.hu/api/trackback/id/tr692575485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása