Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Nem szoktam újévi fogadalmakat tenni, most sem teszek. Most következő fogadalmaim sem az új év beköszönte, hanem várhatóan gyökeresen megváltozó életem miatt aktuálisak. Etuska ugyanis szeretne picike-Etuskát, és miután ezen elhatározását Etuska férje is támogatja, sőt, annak gyakorlati kivitelezésében aktívan közreműködik, ilymódon a létrehozandó pici-Etus birtoklására 1/2 arányban igényt tart, ezért várhatóan az elhatározásból kézzel fogható pici-Etus lesz.

 

Most tehát szentül fogadom magamnak, férjemnek és blogom kedves olvasóinak az alábbiakat:

 

  • soha nem gondolok szex közben arra, hogy talán most, meg általában a fogantatásra. a szex az szex. azért csináljuk mert élvezzük, pont.
  • nem fogom nézni a naptárat, hőt mérni, meg ilyenek. ha jönni akar, jön. ha nem, akkor szomorú leszek egy kicsit, de nem történt katasztrófa. eddig is boldogok voltunk, azok is fogunk maradni.
  • nem fogok meghízni. ezt úgy érem el, hogy aktív életmódomat ameddig lehet fenntartom, és NAGYON, minden eddiginél jobban figyelek a kajára. egy magzat fejlődéséhez szükséges plusz-kalóriamennyiség benne van egy mackó sajtban. tehát semmi "kettő helyett"-ről nincs szó.
  • szüléshez Etuska férjére nincsen szükség (hála Istennek nem is vágyik bejönni). oda nekem egy vérprofi orvos kell, hasonló kvalitású szülésznő, és anyukám. úgyis császár lesz valószínűleg a szemem miatt, akkor meg anyuka sem kell, be sem engedik.
  • olvastam valahol, hogy már a terhesség vége felé jobban teszi az ember lánya, ha 3 óránként eszik, így könnyebb lesz rászoktatni a babát, hogy rendszeresen van a kaja. nem tudom bejön-e, de kipróbálom. igény szerint szoptatni nem fogok.
  • egy szobában a babával nem alszunk, 3 ember hamar elhasználja az oxigént, anélkül meg az agy nem pihen rendesen. meg egyébként is hülyeség. mindenkinek szüksége van élettérre, és megvan az ember személyes zónája.
  • a rendszerességre idejében és következetesen rá fogom szoktatni. Kodály Zoltán szerint a zenei nevelés a születés előtt 9 hónappal kezdődik. szerintem meg a nevelés általában akkor kezdődik. az embernek szüksége van a rendszerességre, hogy tervezni tudja az életét. a babának meg azért, hogy biztonságban érezze magát.
  • ha fiam lenne, nem fogom minden hülyeségért babusgatni, homokozóban/játszótéren másik anyukával/gyerekkel szemben az érdekeit védeni. ha elveszik tőle a lapátot vegye vissza, aztán ne hagyja mégegyszer. nekem ne legyen nyámnyila anyámasszony katonája, mert aztán meg eladhatatlanul a nyakamon marad, én vasalhatom az ingjeit még 40 éves korában is :P:D
  • mindegy, hogy fiú lesz, vagy lány, viselkedni tudni fog. ez nagyon fontos. a jó modor nem kerül semmibe, mégis minden ajtót kinyit. (erről egyébként lehet írok egy könyvet is. aktualizálom Kalocsa Rózát a 21. századra :P)
  • soha, semmilyen körülmények között nem mondom ki a következő szavakat: babó, babóca, mamóca, papóca, csimota stb. nem fogom a férjemet apának, papának stb hívni. ő viszont. nem "mama" leszek, hanem a FELESÉGE, aki ráadásul a gyereke anyja is.
  • nem leszek ősanya. ugyanúgy járni fogok gyantáztatni, fodrászhoz, teniszezni és lovagolni (amint lehet) mint most. a férjem szemében én vagyok a világon a legjobb nő, és én mindent meg fogok tenni, hogy ez így is maradjon.
  • nem fogom hanyagolni a férjemet. sem a családi és társadalmi kapcsolataimat. ez fontosabb, mint sokan hiszik. hiába van ugyanis 3 év múlva szuperokos, szuperkötődő, folyton rajtad lógó gyereked, ha nevelheted egyedül, mert az apja lelépett egy nővel aki NŐ. ráadásul légüres térben állsz, mert minden kapcsolatodat feláldoztad már, illetve elüldözted sztenderd témáiddal (mennyit evett, mennyit/milyet kakilt, büfizett-e stb.)

 

Isten engem úgy segéljen!

 

(Férjemnek említettem, hogyha fentiek bármelyikét megszegném, szó nélkül fogjon egy vadászpuskát, és lőjön le. Aztán keressen helyettem egy NORMÁLIS nőt, aki felneveli a gyerekemet).

Szerző: etuska  2011.01.03. 13:27 20 komment

Címkék: család gyerek szex viselkedés terhesség szülés baba fogadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://napietus.blog.hu/api/trackback/id/tr452556966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

therealcherry 2011.01.07. 14:52:15

mégis győztem a regisztrációval.. szóval igyekszem követni a bejegyzéseket, és alkalomadtán számonkérni a fogadalmakat! :) addigis, örömmel veszem a további bejegyzéseket a rizsa.co.cc/ -n ;)

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.07. 17:14:37

@therealcherry: köszönöm szépen :) el is várom a kontrollt (kivéve ami súlyra vonatkozik, arra itt a férjem. ilyet én még nem láttam, hogy 10 dekát is észrevesz :P)

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.09. 12:34:23

no, ilyen NEM akarok lenni: modoros.blog.hu/2009/06/03/modoros_notipusok_az_osanya

egyébként korrekt leírás...kimaradt belőle, hogy tüntetni jár, az otthonszülés és a szőrös láb együttes legalizálásáért :P:D majd írok a témáról egyszer, ha legközelebb felhúz valamelyik ősanya a hajfestés-témával :P

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.10. 18:02:17

huhh...mamami-n kaptam hideget-meleget :) szerintem már kérték a Köztársasági Elnök Úrtól a nyilvános kivégzésem engedélyezését a Dísz térre :P:D

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.01.10. 18:29:34

hehe - Etuska jó fej lehet, de ne tegyen hülye fogadalmakat, mert a gyerek legfőbb tulajdonsága, hogy képes mindent felülírni... ám az elképzelések nagyon klasszak! A lényeget én is abban látom, hogy sem palávert nem verünk, mert gyerekkel gazdagodtunk, sem nem másoktól függően neveljük, amikor egyedül miénk a felelősség (szülői házé). És a tudatosan gyereket nevelő szülőnek, aki tudja, hogy mi merre, ámde nem magának akarja azt a gyereket... hát valami csodálatos dolog vár rá, majd meglátod, majdnem minden perce kész csoda lesz. (ami nem, az meg aggódás és önfeláldozás - mert bizony olyan is lesz, ha éjjel mégis felkelni van kedve, vagy éppen le kell mondani a nyilvános kajáltatás miatt egy jónak ígérkező programról... de megéri - nagyon!) Az enyém már 25 elmúlt, de még mindig jóban vagyunk :)... és mindent visszakapok abból, amit adni tudtam neki.)

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.10. 18:39:31

@térfél: persze, ezek célok. megpróbálom magam tartani hozzá, és bízom benne, hogy sikerül, mert van, aki segít. tudom, hogy a gyereknevelés lemondással és sok munkával jár. én a melótól sosem féltem, és hajlandó vagyok lemondani dolgokról. de csak akkor, és addig, amikor és ameddig szükséges. a mártírkodásnak nincs értelme, és a levét a végén pont szegény gyerek issza meg. az éjszakai felkelésektől sem félek, amúgy sem túl nagy az alvásigényem (kamaszkoromat leszámítva sosem volt az, kedves férjemmel ellentétben, aki a rendes éjszakai alváson kívül még délutáni sziesztát is beiktat :))

Nemlajos 2011.01.11. 22:06:59

Csak mert kérted a megszólalást:
Nincs semmi különösebb baj a fogadalmaiddal, egy része vágyálom, ami nem rajtad múlik, másik részét nem is fogod érteni, ha már megszületett a gyereked, a harmadik részét meg lesakkozod a gyerekkel;)
Egy kérés: az ősanyát ne keverd az ősemberrel;)
Előbbi amúgy sem létezik (az utóbbi sem már, de az egy másik téma), csak mindenki önmagához mérten próbál elég jó anyja lenni a kölöknek. Van, aki ösztönből, van, aki iskolákat követ. Amelyekből sok van. És természetesen mindenkinek a sajátja a verhetetlen :)
(és nagy a kísértés, hogy pontról pontra végigkommentáljam a fogadalmaidat (pro de nagyrészt kontra), de nem teszem:) De figyelek;)

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.11. 22:54:31

@Nemlajos: tessék csak :) egyébként írtam fentebb: célok. a többségét sikerül majd elérnem, ezt tudom, mert ismerem magam, és hiszek a saját erőmben. a többivel meg úgy leszek, mint az y=1/x függvény: az is szegény, tudhatná, hogy elérni sosem fogja az x tengelyt, de kitartóan közelíti, és végülis végtelenül közel kerül hozzá. bár teljesen el valóban nem éri, azért még mindig sokkal közelebb van a célhoz, mint az y=n (n: tetszőleges szám) függvény, ami nem is igyekszik közel kerülni az x tengelyhez, csak megy a végtelenbe, mindig n magasságában.

azt hiszem, meg kell magyaráznom. szóval itt az x tengely az ideális állapot. elérhetetlen céljaink a függvény. mondjuk az a szabály, hogy pozitív tartományban vagyunk értelmezve, metszeni tehát nem tudjuk (azaz tudjuk, hogy nem érjük el a célt). mit tehetünk hát? beletörődhetünk, hogy úgysem érjük el, maradunk tőle n távolságra mindig, és gyártunk hozzá képletet (filozófiát). vagy mondhatjuk azt, hogy oké, nem érhetjük el, de legalább amennyire csak lehet, megközelítjük. no, én ez utóbbit választottam :)

(kérésre illesztek be ábrát is, de ehhez nem nagyon értek...szóval inkább rajzold fel egy kockás papírra. érteni fogsz mindent :))

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.11. 23:00:03

ja, még annyit, hogy tisztában vagyok vele, hogy lesznek nehézségek. az életben mindig vannak, attól hívjuk életnek. a díjugratás is attól sport, hogy vannak akadályok, nem? és nem megkerülni kell őket, hanem átugratni. akkor is, ha nehéz. megkerülni a reumás csiga is megtudja, abban semmi pláne nincs. meg filozófiailag is nyilván lehet indokolni, miért jobb megkerülni inkább. de attól az még vánszorgás marad :)

"A díjugratás alapszabálya: dobd át a szíved az akadályon, és ugrass utána" asszem, ez nem csak a pályára vonatkozik...

alternick 2011.01.11. 23:02:36

Ajánlanék egy könyvet: flightline.highline.edu/highlinereads/hcc_reads_pgs/babies.htm
Arról szól, hogy milyen nagyban befolyásolja a kultúránk és a társadalmi nyomás azt, hogy hogyan neveljük a gyerekeinket, és ez sokszor mennyire szembemegy a biológiai szükségletekkel, sokszor milyen negatív hatásokat hoz magával. Antropológus néni írta.

Amúgy ezt a posztot én is írhattam volna az első gyerekem megszületése előtt. Szerintem sok első gyerek előtt álló nő félelmeit fogalmaztad meg, hogy elhízik meg elhanyagolja a barátait, stb. Ez utóbbiakat simán sikerült is teljesítenem, egyszerű elhatározás/akaraterő kérdése, hogy meghízol-e például, viszont az összes többi sorra dőlt meg, ahogy derült ki számomra, hogy mi miért jó... Ja, és jólneveltek a gyerekek, csak lesznek ám dackorszakban, valamint lesznek kamaszok is. Persze vannak fokozatok, de azért csodát ne várj, én azt a lelövősdit inkább visszavonnám :D.

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.11. 23:15:06

@alternick: nem csak a nevelés megy szembe a biológiai szükségletekkel, hanem minden, az egész társadalmunk. de ebben élünk benne mégis. az pl. abszolút szembemegy az én biológiai szükségleteimmel (meg mindenkiével), hogy pl. egy széken üljek napi 8 órát, mégis ezt teszem. és még mindig jobb, mint a rúdon pörögni :D

persze, minden gyereknek vannak nehéz korszakai. a kérdés az, hogy utána van-e hova visszazökkenni...a jólneveltség azért fontos, mert ez az, ami nem pótolható felnőttkorban. minden egyebet be lehet pótolni. az hogy valaki 18 évesen csak 8 általánossal rendelkezik, vagy kilóg a feneke a nadrágból olyan csóró szegény, az nem akkora gond. ha fordul az élete, lehet még akár orvosprofesszor, vagy a 100 leggazdagabb magyar egyike is 40 éves korára. ha azonban a jónevelés hiányzik, hát azt nem lehet később megtanulni úgy, hogy ne hasson mesterkéltnek. annak belénk kell ivódni, természetesnek kell lennie, mint a levegővételnek. és a szülők felelőssége, hogy ezt a gyerek kis korban megtanulja.

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.11. 23:21:42

@alternick: megnéztem, de sajnos angolul nem tudok ehhez eléggé. németül értek, meg magyarul. angolul éppen eladni nem lehet, de ez túl magas szint nekem...ez az egyik adósságom magammal szemben, ezt is elhatároztam: gyed alatt megtanulok normálisan angolul :)

alternick 2011.01.11. 23:36:11

Persze, igazad van, hehe, rúdon pörgés :). Én is sokat ülök, szét is ment a derekam. De itt a különbség, én tudom, hogy ez ezzel jár saját magamra nézve, de a gyerekeimmel igyekszem olyat nem tenni, ami ilyen testi vagy lelki fejlődésbeli károkat okoz, ha lehet másképp is. Mindennek utána kell olvasni, mert nem olyan fekete-fehér a kép: az együttalvás például csökkenti a hirtelen csecsemőhalál kockázatát, de ugye van, akit egyszerűen zavar, ha ott a gyerek, mert keskeny az ágya, és nem tud aludni. Mint család, kell megtalálni azokat a kompromisszumokat, amik mindenkinek a lehető legtöbbet adják, és nem előre elhatározni dolgokat az egyik szereplő ismerete nélkül :).

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.12. 00:08:13

@alternick: azért pár dolgot muszáj elhatározni. pl. ezt az együttalvós dolgot márcsak logisztikai szempontokból is :) amúgy ez pont olyan dolog, amiről pro és kontra annyi mindent lehet olvasni, hogy az ember végül csak a józan paraszti eszére támaszkodhat. nálunk pl. az ágy elég nagy, de maga a háló pici (beépített szekrény, ágy, 2 éjjeliszekrény és vége. más be sem férne). szóval igen kevés a légköbméter, és még így is, hogy ketten alszunk csak benne, reggelre gyakran igen elhasznált a levegő. namost ha ez nekem kellemetlen, akkor egy csecsemőnek főleg az, meg szerintem egészségtelen is olyan helyen aludni egy kisbabának, ahol 3 ember fogyasztja az oxigént. megugye az ágy is:nekünk kényelmes, az nem azt jelenti, hogy egy kisbaba gerincének egészséges (azt már én is tudom, hogy ennél keményebbnek kell annak lenni, pont a későbbi gerincproblémák megelőzése miatt).

szóval ez pl. elhatározás kérdése. a főnök én vagyok, igaz, hogy egyben a cseléd is, tehát a döntéseim következményét viselnem kell. de én inkább felkelek éjjel ötször, minthogy abban a tudatban aludjak jókat, hogy tudom, ez a gyerekre nézve egészségtelen.

mondjuk az az elektromos bébicsősz (én hívom így, nem tudom a rendes nevét, légzésfigyelő, az lehet?) jó találmány. a férjem villanypásztornak hívja (hüjjje. mezőgazdász :P). persze az is csak akkor ér valamit, ha tudja az ember mit kell csinálni, amikor leáll a légzés (hál' Istennek, tudom. gyakorlatban ugyan nem próbáltam még kisbabán ezt. de az idegentest eltávolítást a légútból igen, az elég jól ment).

Nemlajos 2011.01.12. 09:26:31

Én akkor vettem magunk közé a fiamat, mikor már nem ötször ébredt, hanem gyakorlatilag annyi időt töltöttem az ágyamban, amíg párnát ért a fejem...;)
A kiságyban is szivacs van, gerincprobléma letudva (vigyázz, mert ha ennyire rámész a tuti egészségre, a gyerekcipőknél zártosztályon végzed:D)
Újraélesztés: sose legyen rá szükséged, de azt ugye tudod, hogy azzal az újraélesztéssel, amit felnőttnél alkalmazol, a gyereken nem segítesz?

Függvénypéldádat bölcsész létemre is értem, már csak az a kérdés, kinek hol az x-tengely, mert ez a nagyon nem mindegy...:P

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.12. 09:58:54

@Nemlajos: persze hogy az is szivacs, de azért keményebb, mint a mi ágyunk (láttam már kiságyat). nekem tleg az a gondom ezzel, hogy gyökeresen másak egy gyerek és egy felnőtt igényei, nemcsak az ágy, de pl. a hőmérséklet tekintetében is. én 17 foknál melegebbet nem tudok a hálószobában elviselni (férjem sem), de egy gyereknek ez ugye hideg. szerencsére szobánként szabályozható a fűtés.

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.12. 11:48:34

@Nemlajos: tudom, hogy a gyerekeknél máshogy kell, de csak műbabán próbáltam még, igazin szerencsére még nem kellett. az idegentest-eltávolító műveletem alanya az egyik szomszédunk gyereke volt. megijedni is csak akkor értem rá, mikor ő már nagyban vigyorgott.

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.14. 16:26:23

@alternick: nekem mindig is voltak elveim, mindig tudtam, mit hogy akarok csinálni. a többséggel ellentétben én ezeket, ha szóba került, el is mondtam. hányszor hallottam már, hogy majd meglátod, nem így gondolod, ha:

...Te is állásban leszel
...Neked is saját háztartást kell vezetned
...lesz egy férjed, akit szeretsz

most az a sláger, hogy "...ha lesz saját gyereked"

jó, majd meglátom. az előzőeket is majd megláttam, és úgy lett mégis, ahogy kigondoltam. akarat kérdése, és az én akaratom elég erős :). szóval eddig mindig győztem, ebben bízok most is. meghát feltartott kézzel amúgy sem lehet háborút nyerni...(ez most nem volt túl stílusos mondás ide, de benne van a lényeg)

alternick 2011.01.14. 19:21:50

Ez nem háború...

Amúgy nálunk oldalkocsis ágy van, kemény szivaccsal :). Persze gondolom az oldalkocsiban alvás sem csökkenti a SID valségét, ahogy pl az együttalvás. Ha már az egészségnél tartunk.

Fix elvei amúgy szerintem lényeges témákban legyenek az embernek. Mondjuk például, hogy nem lopsz. A részletekben ne legyenek, mert ezzel behatárolod magad, és elzárod magad a tanulástól, attól, hogy meggyőzhető vitapartner legyen belőled. Fontos néha az elvek ellenére is beismerni, hogy hopp, ebben tévedtünk, nem azért, mert hülyék vagyunk, hanem mert nem volt elég információnk az adott témában.
Én például semmitől, sem állástól, sem saját lakástól, sem férjtől nem változtam annyit, mint a gyerekeimtől. Belementem elvekkel, elképzelésekkel, kaptam új információkat, megoldandó helyzeteket, és így újraformált elvekkel, elképzelésekkel jöttem ki.
Ahogy fentebb írtam, érdemes előbb informálódni, utána dönteni, és marhára ráérsz erre akkor, amikor már ott vagy helyben, hogy dönteni kell, mint félinfók alapján kinyilatkoztass (másokra esetleg akár sértő) "elveket".

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.14. 23:17:10

@alternick: ezek sztem lényeges témák. legalábbis nekem azok. én a nevelés tekintetében jobban szeretném a bevált módszereket követni, mint kísérletezni...pl. alvás: nem tudok olyanról a családban (és a férjemében sem) aki egy szobában aludt volna gyerekkorában a szüleivel, pedig még a dédszüleimet is volt szerencsém megismerni. mégsem volt a családunkban zűrös tag generációkon keresztül. felnőttek, felnőttünk, boldogultunk mindannyian...
süti beállítások módosítása